Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.07.2014 11:17 - Изисквания за регистрация на ресторант
Автор: tanya123 Категория: Бизнес   
Прочетен: 8094 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 15.07.2014 11:26


Ресторантите , съгласно номенклатурата на БАБХ са следните видове :
  • Класически ресторант - с разнообразно меню ;
  • Ресторант с национална кухня (механа) - с българска национална кухня ;
  • Ресторант с чуждестранна кухня - китайски, мексикански, италиански и др. ;
  • Специализиран   ресторант - с предлагане на риба , салати ,картофи и др.
Необходими помещения :

1. Складови помещения :
- склад за сухи продукти ;
- склад за плодове и зеленчуци ;
- хладилен склад ;

2. Подготвителни площи , в зависимост от групита храни , които искате да предлагате:
- подготвително за бели меса;
 -подготвително за червени меса ;
- подготвитвлно за риба;
-подготвително за зеленчуци ;
-подготвително за яйца ;
- подготвителен кът за пици (ако има пици ) ;
 
Не е задължително да имате всички подготвителни площи , ако не предлагате всички групи храни . Може също да се изготви график по часове за приготвяне на различни групи храни в едно подготвително .
Всяко подготвително трябва да има мивка с течаща топла и студена вода , работен плот и работен инвентар.


3.Топла куня :
Топлата куня е оборудвана с уреди за приготвяне на храните - ел. конвекторни фурни, фритюрници, котлони  и др. необходими.
В топла кухня има мивка с по- голямо корито за измиване на кухненската посуда - тави , тенджери , тигани и друг инвентар., а също и  хигиенна мивка за персонала с по малко корито.

4. Студена кухня - за приготвяне на салати ;
Студената кухня е изолиран кът , който е в близост до топла кухня ;

5. Умивалня за трапезна посуда :

Трапезната посуда , това е посудата в която се поставя храната за клиентите , а също и посудата - вилици лъжици , ножове и др.
В умивалнята трябва да има мивка и миялна машина за измиване на посудата или три мивки .
Защо трябва да има три мивки ? 
Много често хората се чудят защо са необходими толкова много мивки за измиване на трапезната посуда.
Едната мивка е за измиване на посудата с миещ препарат , втората мивка е за дезинфекция на посудата , като в съд се приготвя дез. разтвор и се поставят съдовете , третото гнездо е за изплакване на посудата .
До третото гнездо трябва да има сушилня за посудата .

За да спестят пространствов повечето случай хората предпочитат да имат миялна машина и мивка , за да спестят пространство и време .

6. Санитарно -битов кът - стая за почивка на персонала , оборудвана с гардеробчета за  съхраненение на личното облекло , ранотното облекли и вещи на персонала, столиве , маса и др.;

7. Санитарен възел за персонала - оборудван с  мивка с течаща топла и студена вода. тоалетна чиния и ефективна промивна инсталация . 

8 . Условия за съхранение на препаратите и инвентара за измиване и дезинфекция :
В санитарно - битовия кът или другъде , се разполага шкаф за съхранение на препаратите за измиване и дезинфекция .
Няма точно определени изисквания къде да е разположен шкафа.
В предварието на сан. възел за персонала или на друга изолирана площ се съхранява инвентара за почистване - стирки, метли и други пособия.
Не трябва препаратите и инвентара за почистване да имат пряк контакт с храните .

9. Зала за клиенти :
 Залата за клиенти е обзаведена в зависимост от Вашите предпочитания .
Трябва да има санитарен възел за клиенти , който да е оборудван с мивка с течаща топла и студена вода, тоалетна чиния , ефективна промивна инсталация и  средства за измиване , дезинфекция и подсушаване на ръцете.




Трябва да имате разработени НАССР система и Система за самоконтрол.
Ние изработваме тези системи , като цените са от 400 до 600 лв. в зависимост от капацитата на обекта и групите храни , които се предлагат. Цената включва и консултации на място и обучение за попълване на документацията .
При приемане на поръчка се заплаща 20 % от стойността на услугата , а останалите се заплащат при предаване на документите .

За регистрация в ОДБХ са ви необходими следните документи :
1. Заявление по образец - взема се от БАБХ ;
2. Документ от Агенцията по вписвания - копие;
3. Договор за наем или докуемент за собственост - копие ;
4. Документ за платена държавна такса - таксата е 34 лв. за нов обект и за пререгистрация 21лв. Заплаща се в касите на съответните ОДБХ , само в Бургас се заплаща в Си Банк ( в банката знаят сметката ) .

Това са накратко изискванията , за повече информация , обадете се на тел.:
0988 357 062




Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: tanya123
Категория: Бизнес
Прочетен: 613697
Постинги: 134
Коментари: 1
Гласове: 32
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031